X

ASV I daļa 2023. gada 20. oktobris

ASV  I daļa

Koncertbrauciens uz ASV – pirmā daļa

Mūsu ceļojums jau no paša sākuma parādīja to, ka tas būs izaicinoši krāsains! Tas viss iesākās, kad koncertu “atrādījām” savējiem mīļajiem un saviem novadniekiem – vētrainajā 7. oktobrī, kad koncerts norisinājās bez elektrības mūsu pašu kultūras nama zālē, taču ar to mēs tikām galā un tā bija zīme, ka tiksim galā arī ar citiem izaicinājumiem, ja tādi mums būs. Tā nu 17. oktobra rītā visi sapulcējāmies kultūras namā ar koferiem un patīkamo satraukumu par lielo piedzīvojumu. Vecāku un citu mīļo pavadīti sakāpām mūsu busā un šoferītis Jānis mūs nogādāja lidostā, kur tad arī uzreiz sākās visi nākamie notikumi. Iečekojoties un nododot bagāžu pirmajam cilvēkam, mēs uzzinājām, ka mēs lidojam caur Frankfurti uz Čikāgu un tikai tad uz Ņujorku (Bija paredzēts Rīga – Frankfurte – Ņujorka). Tik labi, ka bijām lidostā laikus, jo iečekošanās bija ļoti laikietilpīga dēļ lidojuma izmaiņām. Bet mēs šo ziņu pieņēmām kā jaunu izaicinājumu. Kad uzzinājām trešā lidojuma laiku, mums jau bija skaidrs – tas nav iespējams, mēs nepaspēsim, jo ierasties ASV, iziet visu kontroli un pārreģistrēt bagāžu 40 cilvēkiem nav iespējams pusotras stundas laikā, bet cerība nezuda. Šos apstākļus ietekmēt nebija mūsu varā. Ierašanās ASV, tieši Čikāgā, galu galā izrādījās patīkamāka, nekā gaidījām. Rinda virzījās ātri, mūs nepratināja, nekādi dokumenti nebija jāaizpilda. Teorētiski tikām iekšā 6 minūtes pirms nākamā reisa, bet, ak vai – bagāža jāpārčeko un, lai to nogādātu līdz lidmašīnai esot nepieciešama stunda. Tā nu 40 cilvēku bariņš vēlā vakara stundā palika Čikāgas lidostā. Bet bez panikas, jo no aģentes, kura mums gādāja biļetes, jau bijām saņēmuši norādījumus, kā šādā situācijā rīkoties un tikām pie viesnīcas un ēdienu kuponiem (kurus gan līdz galam mums nebija iespēja iztērēt, bet varbūt vēl paspēsim mājās dodoties). Viesnīca liela un skaista, žēl, ka tikai 4 h, kā nekā, bija jau 7 no rīta nākamais reiss! Kurš nu gulējis, kurš nē, bet visi satikāmies nākamajā rītā un devāmies atkal uz lidostu. Arī šoreiz veiksmīgi tiekam tālāk, pat sastopam lidostas darbinieku – latvieti no Līgatnes! Par laimi, mūsu ceļojuma aģente (kura palīdzēja ar lidmašīnas biļetēm un arī auto nomu)spēja ātri noreaģēt un veiksmīgi pārvirzīt un pārlikt uz nākamo dienu mūsu 4 busu nomu, no vienas Ņujorkas lidostu uz otru. Un galu galā, bijām veiksmīgi atlidojuši uz mūsu lidojuma galamērķi – Ņujorku. Tiesa gan, mazliet izsalkuši, bet tomēr priecīgi. Bijām neizsakāmi laimīgi un pateicīgi, kad lidostā satikām Jāni, kurš mūs tur jau sagaidīja ar našķīšiem un ūdeni. Ar viņa palīdzību atradām arī mūsu busus un priecīgi satraukti sakāpām tajos un devāmies uz Priedaini! Prieks par vienu no sasniegtajiem galapunktiem. Prieks par telpām, ienākot zālē bija dzirdams skaļš Wow, jo telpa iekārtota pat ar teltīm, lai būtu privātāka telpa, jutāmies gaidīti! Aši atrodam sev katrs gultas vietiņu, noliekam koferus un jau dodamies pirmajā izbraucienā uz okeānu, kā arī apskatīt caur auto logu, kā dzīvo Ņūdžersijā, gan pavisam vienkāršākās mājas – kas ir treileri, gan ļoti šikas bagātnieku mājas. Un aizbraucām līdz Sandy hook, lai redzētu Ņujorku pāri līcim. Vakara noslēgumā ar saldumiem pie mums kā pārsteigums ieradās Ēriks Niedrītis, kurš mums bija sarūpējis finansiālu atbalstu, lai bērni varētu doties uz atrakciju parku. Kopumā vakars bija mierīgs, jo mēs visi bijām ļoti saguruši.

Nakti nogulējuši “kā bluķīši” – kā aizmiga, tā tik no rīta pamodās. Jauno rītu iesākām ar gardām brokastīm un veiklu gatavošanos ilgi gaidītajai ekskursijai uz Ņujorku. Mums gan sanāca mazliet pačammāties, bet beigu beigās, busiņi bija ceļā uz lielpilsētu. Jau no pirmā brīža Ņujorkā, sapratām, ka vietējie iedzīvotāji ir ļoti atsaucīgi un izpalīdzīgi, kā mūsu satiktais un uzrunātais vīrietis, kam lūdzām palīdzību ar auto stāvvietas apmkasu (jo mūsu kartes netika akceptētas), tad viņš ar smaidu sejā teica, ka viņa diena ir izdevusies un viņš ar prieku mums palīdzēs un samaksās mūsu vietā un nepaņēma no mums naudiņu. Tālāk mums pretī jau nāca un sirsnīgi sagaidīja Pēteris Dajevskis, kurš jau labu laiku atpakaļ bija saplānojis visu mūsu ekskursiju pa Ņujorku. Protams, šīs pilsētas apskatei laiks bija daudz par maz un mums bija diezgan liela steiga, lai paspētu visu iecerēto, taču neliels ieskats par to, kas ir šī pilsēta, domājam, ka bērniem noteikti būs. Sākot no brauciena ar kuģīti no kura varēja redzēt Brīvības statuju un Ņujorkas panorāmu līdz braucieniem ar pārpildītu metro. Pastaiga pa Wallstreet, redzējām, kur atrodas birža un vērsis, 9/11 memoriāls, Pasaule iepirkšanās centra komplekss. Tad pastaiga pa skaisto Sky line un pusdienas uz tā, par kurām liels paldies Pēterim, kurš mums tās sagādāja. Tālāk raitā solī uz Rockefeller centra 76 stāvu, lai redzētu metropoli no augšas. Palūkotos arī uz Centrālparku, kuram šajā dienā laika un spēka vairs nepietika. Tad ilgi gaidītais Taimskvērs ar saviem košajiem video un reklāmām, pārpildītajām ielām un visdažādāko skaņu, smaržu un cilvēku raksturu. Pēc tam gar bibliotēku uz Centrālo staciju un tad jau atkal kuģītis mūs pārcēla atpakaļ, garām košajām Manhetenas ugunīm. Suvenīru sagādāšana saviem mīļajiem un veikala ieņemšana pašā brauciena izskaņā. Tad nu šajā vakarā beidzot atradām laiku arī mūsu līdzi atbraukušajam draugam – Fjodoram. Tad nu vakara aplītī dzirdējām pirmos iespaidus no bērniem un skolotājiem par 3 dienu notikumiem. Par mums ļoti rūpējās Jānis (Priedaines saimnieks), kurš parūpējas par izdegušām mašīnas spuldzītēm, rācijām mašīnās, lai veikli varam sazināties savā starpā, par mobilo sakaru kartēm, lai būtu pieejams internets un navigācija, būtu silti, labi …Turpinājums sekos …